Magyar Pokémon GO blog

Így (nem) működik a pokémon-radar

2016. július 18. - Tomanovics Gergely

Gyakran visszatérő kérdés Facebook-csoportokban és kommentekben, hogy a jobb alsó sarokban levő "lábnyomos" pokémon-radar pontosan hogyan működik, és a térképen néha megjelenő falevél-animáció tényleg azt jelenti, hogy ott Pokémon található.

Láttam pár elméletet külföldi oldalakon, de úgy gondoltam, az a legbiztosabb, ha a sima fordítás helyett inkább magam is utánajárok, és saját tapasztalatokkal, saját képekkel és tippekkel kiegészítve osztom meg veletek. Ma meglepően jól működtek a szerverek, közel 4 órán át hajkurásztam a Pokémonokat (ami során több jövőbeli blogbejegyzéshez is sikerült végre anyagot gyűjteni és illusztrációként használható képeket készíteni) úgyhogy bőven volt alkalmam tanulmányozni a radar működését is. A tapasztalataim viszont azt mutatják, hogy ez a lábnyom-távolság elmélet (1 lábnyom = 100 méter, más források szerint 1 lábnyom = 40 méter) teljesen téves, legalábbis jelen formájában a radaron levő lábnyomoknak nincs sok köze a Pokémon távolságához.

 pokemon_go_radar.png

Balra: délelőtti első túrámon ezt a négy Pokémont jelezte a radar "3 lábnyom" távolságra. Jobbra: miután bezártam a radart, meg sem kellett mozdulnom, és a 4 Pokémonból 2 ott termett előttem.

Vagyis a lábnyomok biztosan nem a Pokémon távolságát jelzik, de akkor vajon mit? Bug lenne? Nem hagyott nyugodni a dolog, és próbálkoztam tovább, hátha csak szerverhiba (délelőtt még nem sejtettem, hogy ezen a napon kivételesen jól működnek a szerverek)

Egész nap többször belefutottam ilyenbe: valamikor olyan Pokémont találtam, ami a "Nearby" (közeli) képernyőn egyáltalán nem volt rajta, de olyan is volt, hogy a radaron jelzett Pokémont sehol sem találtam. Aztán délután jelzett egy Eevee-t szintén 3 lábnyomra... Pont egy nagy téren voltam, ahol szabadon, minden irányba tudtam mozogni, így gondoltam, kipróbálom azt a módszert, amit valahol a Redditen láttam: kijelöltem Eevee-t, elindultam egy irányba, és figyeltem a lábnyomokat. 100 méter megtétele után semmi változás, Eevee továbbra is 3 lábnyom távolságra volt, így visszatértem a kiindulópontra, elindultam az ellentétes irányba. Szintén semmi... De akkor hol lehet? 7-8 perc után a kiindulópontnál (a lure module-os Pokéstopnál) megint megnyitottam a Nearby panelt, kijelöltem Eevee-t... És ekkor leveleket láttam mozogni kb 200 méterre a stoptól. Elindultam oda, és csodák csodájára tényleg ott volt Eevee, bár ahogy az az alábbi összefoglaló GIF-animáción is látszik, a lábnyomok száma nem csökkent akkor sem, amikor az orrom előtt volt. A slusszpoén: Eevee-t nem sikerült elkapni: a második Pokélabda-dobás után kiugrott belőle, füstté vált, és eltűnt a térképről, valamint a nearby pokémonok közül is.

eevee-levelek-radar.gif

Konklúzió: a Pokémon-radar jelen állapotban semmire sem jó, remélhetőleg frissítik majd, és jó lesz - természetesen én is azonnal frissítem a posztot, amint van valami fejlemény. Ha lájkolod a Magyar Pokémon GO blog Facebook-oldalát az alábbi képre kattintva, értesülni fogsz róla, amint van friss infó.

magyar_pokemon_go_blog_facebook.png

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pokemon-go.blog.hu/api/trackback/id/tr818899028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása